تور کویر مصر /اقامتگاه سنتی روستای گرمه تور کویر مصر /اقامتگاه سنتی روستای گرمه

 
تور کویر مصر /اقامتگاه سنتی روستای گرمه
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

درودبرشما ... به وبلاگ من خوش آمدید .انتقادات و پیشنهادات سازنده شما ما را در ارائه خدمات برتر یاری خواهد کرد با تشکر
موضاعات
کویر مصر
پیوند وبلاگ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

پیام برای تبادل لینک: (همچنین رنگ متن را با توجه به قالب خود مشخص نمایید)






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
اسفند 1393
دی 1392
آبان 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 83845
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 83845
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

-- شروع کد نظرسنجی -->

<-PollName->

<-PollItems->


دکتر شریعتی /.روستای ایراج


نظر دکتر شریعتی در مورد فقر را بدانید

www.Iranvij.ir |
گروه اینترنتی
ایران
ویج ‌
اسلام بر خلاف مذاهب دیگری که توجیه کننده ی فقر را مناسبات زندگی اجتماعی میدانند، بزرگترین آموزش یافته ی مکتبش ابوذر میگوید: “وقتی فقر وارد خانه ای میشود، دین از درب دیگر خارج میشود” و یا پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) که بنیانگذار مکتبی است که همه ما مسلمانان به آن اعتقاد راسخ داریم چه شیوا و ساده بیان فرموده است: “من لا معاش له لا معاد له” کسی که زندگی مادی ندارد زندگی معنوی هم نخواهد داشت. چون؛ شکم خالی هیچ ندارد، جامعه ای که دچار کمبود اقتصادی و مادی است مسلماً کمبود های معنوی بسیاری خواهد داشت و آنچه را که در جامعه های فقیر، آنرا اخلاق و مذهب می نامند، متاسفانه معنویت در آن جایی ندارد.
میخواهم بگویم؛ فقر همه جا سر میکشد …
فقر ، گرسنگی نیست، عریانی هم نیست …فقر ، حتی گاهی زیر شمش های طلا خود را پنهان میکند …

فقر ، چیزی را “نداشتن” است ؛ ولی آن چیز پول نیست ؛ طلا و غذا هم نیست …

فقر ، ذهن ها را مبتلا میکند …

فقر ، اعجوبه ایست که بشکه های نفت در عربستان را تا ته سر میکشد …

فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته ی یک کتابفروشی می نشیند …

فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است که روزنامه های برگشتی را خرد میکند …

فقر ، کتیبه ی سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند …

فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود …

فقر ، همه جا سر میکشد …
 
فقر ، شب را
بی غذا سر کردن نیست …

فقر ، روز را “بی اندیشه” سر کردن است …

 

 

 

سون هدین(Sven Hedin) 

 

ابعاد و پیچیدگی شخصیت سون هدینکاشف پرآوازه سوئدی، همطرازدامنه کشفیات اوست. کتابهای متعدد و پر شمار وی بارهای و بارها به زبانهای مختلفمنتشر شده است.

سون هدین در سال 1865 در استکهلم و در میان خانواده ایگرم و صمیمی متولد شد. خانواده وی میهن پرست و وفادار به خاندان سلطنتی سوئد بود. هدین از کودکی به جغرافیا علاقمند بود و کشفیات کاشفین و ماجراجویان اواخر قرن 19را در شناسایی نواحی صحرایی، دریاهای یخ زده، فتح کوهها و کشف مسیر رودها و نفوذ بهاعماق جنگلها، بدقت دنبال می کرد، و ناظر تکمیل حوزه های شناخت بشر از این سیاره ،در نقشه ها و کتابهای جغرافیایی بود.

او شاهد بود که کاشفین، همچونقهرمانان ملی به وطن باز می گردند. چراکه آنها با گشایش راههایی به سرزمینها جدید وناشناخته، و معرفی آداب و رسوم ملل دوردست، امکان بهره بردای از منابع سرزمینهایدور را برای ملتهای خود به ارمغان می بردند. در آن زمان اغلب گروهای اکتشافی سوئدیمتوجه قطب شمال بودند.

هنگامی که 15 ساله بود به همراه خانواده و دیگرهموطنانش، بازگشت موفقیت آمیز نوردنسکی را به مناسبت عبور از سرزمینهای شمالی، جشنگرفته بودند، در آن هنگام تصمیم به کشف دنیا های ناشناخته گرفت و در این راه مطالعهجغرافیا و زندگینامه و خاطرات کاشفین را آغاز نمود. او در این راه هنر ترسیم نقشههای جغرافیایی و طراحی را در نوجوانی آموخت. وی بعدها گفت "کسی که در کودکی بداندکه در میانسالی چه می خواهد همچون من انسان خوشبختی است."

هدین بیش از 20سال از عمر خویش را در صحراهای آسیا گذرانید، و طی این سالها، دور افتاده ترین نقاطصحراها و دشتهای آسیا را در نوردید و حاصل جستجوهای جسورانه خویش را در 65 جلد کتابو صدها گزارش علمی در شاخه های جغرافی، تاریخ و باستانشناسی به اطلاع جهانیانرسانید. همچنین اسناد سیاسی و اطلاعات استراتژیکی ذیقیمتی برای دولت متبوعش بهارمغان برد.

بخشی از مخارج سفرها و اردوکشی های طولانی و پر هزینه وی توسطخاندان سلطنتی سوئد تامین شد، و بخش دیگر را حق امتیاز چاپ کتابهایش و همچنینپاداشی که بابت شرکت در سمینار ها و جلسات آموزشی، که در کشورهای مختلف برای معرفیکشفیاتش برگزار شد، تشکیل می داد.

او همواره از همکاری و پشتیبانی اعضایخانواده خود بهره برد، بطوری که هرگز بدون کمک آنها نمی توانست مبادرت به انتشارانبوه کتاب و مقالات علمی بپردازد. سون هدین آزاد زیست، وی با وجود تحصیلات واطلاعات وسیع در زمینه جغرافیا و شرق شناسی هرگز سمت و مسئولیت اداری یا دانشگاهیبر عهده نگرفت و بطور مستقل دامنه اکتشافات خود را گسترش داد. یافته ها و کشفیات اوکم نظیر و ستودنی است. حمایت وی از آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم به شهرتش لطمهزد. وی همواره مورد ستایش فرماندهان آلمانی بود و آنها از نتایج اکتشافات وی درمشرق زمین، جهت شناسایی سرزمینهای دوردست آسیایی بهره مند می گردیدند.

 

 سفرهای سون هدین

 

اولین سفر 1893 – 1897

سومین سفر هدین به آسیا اولین سفر بزرگ وی محسوبمی شود. در سال 1893 از روسیه به قصد شناخت نواحی شمالی تبت و هیمالیا راهی مشرقزمین شد. به منظور شناسایی آسیای مرکزی، فلات پامیر و قرقیزستان کنونی را پشت سرگذاشت. وی نواحی شمالی تبت را در نوردید و به عنوان نخستین کاشف غربی سعی بر صعودبه قله 7500 متری مشتاق آتا (Mustagh Ata) نمود که بدلیل عدم وجود امکانات کافیموفق نشد.

در ادامه سفر به سمت شرق وارد صحرای تاکلاماکان شد و از اینصحرای مخوف عبور کرده و به رود ختن رسید. در این سفر سخت فقط دو نفر همراه داشت. درنواحی شمالی تاکلاماکان اقدام به نقشه برداری از Lop Nor ، یا دریاچه سرگردان،نمود. وی دریافت که این دریاچه با طغیان و فروکش رودهایی که به آن می ریزند، جابجامی شود. وی در سال 1897 پس از عزیمت به پکن، ماحصل کشفیات خود را در قلب صحراهایچین به اطلاع منابع باستانشناسی آن کشور رسانید. سپس اقدام به تالیف دو کتابپیرامون سفر خود نمود

 

سفر دوم 1889- 1902

در سال 1889 به منظور تکمیل کشفیات خود بار دیگر به Lop Nor در چین عزیمت کرد. در سال 1900موفق به کشف شهر باستانی لولان شد. بدین ترتیب پرده از اسرار بسیاری در باره راهابریشم برداشته شد. وی در این سفر موفق به دستیابی به لهاسا نشد و با نقشه برداریاز فلات پامیر سفر خود را به پایان برد. در سال 1902 به سوئد بازگشت و کتابها ومقالاتی بی نظیری از کشفیات خود منتشر کرد.


سفر سوم 19051908

هدین سفرسوم خود را در سال 1905 به منظور شناسایی صحراهای ناشناخته ایران و تبت از تهران بهسمت هندوستان آغاز کرد. وی که مجذوب طبیعت صحراها شده بود، این سفر را تماما بهمنظور زمین شناسی و توپولوژی نواحی صحرایی ایران و تبت آغاز نمود و یافته های او دراین سفر عاری از اطلاعات باستانشناسی است.

ویدر ایران اقدام به نقشه برداری از دشت کویر، دریاچه های نمک، کویر لوت و صحراهایشرق ایران نموده و سپس وارد هندوستان و تبت شده و اقدام به نقشه برداری از فلات تبتنموده و همچنین رشته کوههای ترانس هیمالیا (Transhimalaya) رابرای اولین بارشناسایی و نقشه برداری نمود. وی در سال 1908 سفر خود را به پایان برد و ماحصل اینسفر را در سه جلد سفرنامه و 9 جلد کتاب علمی به ثبت رسانید.

 

سفرچهارم 1927 – 1935

هدین در سفر چهارم خود به آسیا درسالهای 1927 تا 1935 مغولستان، شمال تبت و دیگر نواحی را درنوردید، وی در این سفرتعدادی از دانشمندان و دانشجویان را از کشورهای چین، سوئد و آلمان با خود همراهکرد. وی در این سفر هشت سال متمادی در نواحی بکر شمال غربی چین و مغولستان بسر بردو انبوه اطلاعات گردآوری شده را در قالب کتابها و مقالات بسیار منتشر نمود.

یک جلد از سفرنامه های وی که به سفر از صحراهای ایران اختصاص دارد بهفارسی نیز ترجمه و با نام "کویرهای ایران" منتشر شده است. این کتاب با ترجمه روان وتصاویر و نقاشی های متعدد که بدست هنرمند هدین ترسیم شده است، پس از 100 سال همچنانبهترین مرجع برای شناخت نواحی کویری ایران است. سون هدین در سال 1952 در استکهلم درگذشت.


 

 |  نظر بدهید

 

دکتر آلفونس گابریل 

 

دکتر آلفونس گابریلدر سال 1892 در اتریش بدنیاآمد .آلفونس یک پزشک جغرافیدان و جهانگرد بود که سفرهایمتعددی به کویرهای ایران در سالهای 1927-8،1933 و 1937 انجام داد.

حاصل این سفرها پنج کتاباست که معروفترین آنها "عبور از صحاری ایران" , "مارکوپولو در ایران " است که توسط دکتر پرویزرجبی به فارسی ترجمه شده است.

دکتر آلفونس گابریل کویرهای ایران را اینگونهتشریح می کند:

کویر کسی را که یکبار گرفتار افسونش شود دیگر هرگز رها نخواهدکرد.در عکس دکتر آلفونس گابریل به همراه همسرشاگنس کومر در روستای عروسان قابل رویت است . به تازگی مجموعه ای تلویزیونی مستندیتوسط دو کشور ایران و اتریش در جهت زنده نگاه داشتن نام الفونس گابریل تهیه شده است .

  

دکتر آلفونس گابریل در سال 1937 در اتریشدیده از جهان فربست

نظر بدهید

 

 

ا,لین بار که به ایراج سفر کردم در ذهنم تصویری از از روستای با  اقلیم آّ ب و هوای و ویزه گی های روستاهای  که پیشتر در کویر دیده بودم داشتم . ولی در فاصله چند کیلومتری ایراج که رسیدم با دیدن دور نمای از این روستای زیبا  حس و حالی عجیب در وجودم افتاد....
. خیره شده بودم و لحظه به لحظه نزدیکتر می شدم . از پنجره اتومبیل نگاهم به ایراج این روستای زیبا دوخته شده بودعجیب بود در میان کویر این همه سر سبزی! روستای  سر سبز بر سینه کوهی در مرکز کویر ایران این  جا پر از انرزی وطراوت است.هنوز نرسیده بودم ولی تمامی محیط را احساس می کردم.به دلیل اینکه برای اولین بار بود به ایراج می رفتم  اشتباها از جاده قدیمی  و خاکی ایراج  که پر از دست اندازهای کوچک بزرگ بود وارد روستا شدیم.این جاده به قسمتهای بالای ایراج منتهی میشد ماشین را در سر بالای کوچه باغی پارک کردیم وبا هیجانی وصف ناپذیر پا به کوچه باغهای ایراج گذاشتیم کوچه ها وخانه های که مشخص بود قدمتی دیرینه دارد. همه جا زیبا بود سبز . پاکیزه .وپر از چیزهای که در شهر ها دیگرخبری از آنها نیست صدای دلنشین آب . نوای دل انگیز بلبلان. عطر شکوفه های بهاری .درختان شاداب . آرامش در اینجا به وسعت آسمان است وخانه های پر از نور ایمان در کوچه ها وباغهایش گشتم ولحظه به لحظه احساس آرامش بیشتری به من دست داد. نغمه های دلنشین طبیعت بر پهنه ایراج طنین انداز است در اینجا آرامش به روح انسان هدیه میشود که شاید کمتر جای همانندش باشد. انتظار خشکی وبی آبی در کویر ودیدن جزیره ای سبز  بر سینه سوزان کویر زیبایهای این روستا را دو چندان می کند اما دریغ که در کوچه های ایراج هیاهوی چندانی از کودکان بازی گوش و پر نشاط باقی نمانده در این دیار کهن بیشتر نجوای سالخوردگان به گوش میرسد تا غوغای کودکان.در اینجا هنوز چرخ زند گی به دست پیر زنان و پیر مردان ایراجی هر چند به کندی ولی هنوز می چرخد.در ایراج اگر هنوز بوی نان تازه در کوچه ها به مشام میرسد واگردرخت میوه ای به بار می نشیند به برکت همین سالخورده گان با غیرت است.به هر رو هر چه گفتم کم بود اما بازهم  باید گفت  آسمانش پاک و هوایش لطیف. شبهایش پر ستاره ورویایست..
با آرزوی زندگی  پر برکت و سلامتی برای مردم این دیار کهن
 

 


اتشونی.مصر.بالی.گرمه/تورکویرمصر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






آخرین مطالب ...
» نوروز1394را به تمامی اهالی روستای گرمه تبریک عرض میکنم این شعر تقدیم ب گرمه ای های عزیز
» نمایی از مهمانسرای گرمه
» استاد حبیب یغمایی
» بهمن ماه
» تورهای 22بهمن 1391 تورچهارشنبه اخرسال تورکویر مصر
» چگونه به روستای گرمه برویم
» یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستا می توان به ماهی درمانی در سرچشمه این روستا اشاره داشت
» شب یلدا در مهمانسرای شب چره روستای گرمه
» روستای مصر
» رزرو تورهای عیدنوروز1394 تورکویرمصر باایمان تور رزرو مهمانسراعیدنوروز 94
» انجمن نجوم درکویرمصر و گرمه
» بوشش جانوری کویر
» ریگ جن
» معرفی کویر
» عکسهایی از محیط مهمانسرا واتاقها
» دکتر شریعتی /.روستای ایراج
» سنت اگوستین
» گویش گرمه
» گالری عکس ...کویر...تصاويری از كوير مركزی ايران
» معرفی کویر لوت
» دریاچه نمک کویر نمک
» توجه
» لاریسیان
» مجری مستقیم تور کویر گردی
» توصیف مهمانسرای شب چره روستای گرمه
» روستاهای گرمه ، بیاضه و خنج و دادکین
» چه دور و چه زیبا
» کویر طبقه

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com